1396-07-18 21:27
1018
0
45109
با نگاهی به وضع موجود و آینده صورت پذیرد :

ضرورت هم افزایی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با سازمان تبلیغات اسلامی / شورای راهبردی تبلیغات انقلاب اسلامی ؛ شورای عالی بالادستی و اندیشه ورز سازمان تبلیغات انقلاب اسلامی

نشست مشترک روسای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور در استان گلستان روز چهارشنبه 19 مهرماه برگزار می شود .

بهدگزارش گلستان ما، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357 و استقرار جمهوری اسلامی ایران ، با عنایت به :

اولا : ناهماهنگی و بروز مشکلات اجرایی با وجود تعدد و تکثر نهادهای و مراکز تبلیغی و تنوع وظایف هریک در مقابله با چالش ها ، وقایع و توطئه ها علیه انقلاب و نیز از همه مهم تر تبلیغات انقلاب اسلامی
ثانیا : انسجام دولت نفوذی و غیرانقلابی ابوالحسن بنی صدر در آفند نرم و خزنده علیه انقلاب اسلامی، با تدبیر دوراندیشانه امام خمینی(ره) در 12 مرداد 1359 تشکیل گردید .

این شورا در تاریخ 1373/4/19 بر طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی بعنوان نهاد عمومی غیردولتی شناخته شد و هیئت وزیران در جلسه مورخ 26/7/1388 بنا به پیشنهاد شماره 346/10/59 مورخ 15/2/1387 شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و به استناد ماده واحده قانون اجازه تصویب اساسنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ـ مصوب 1387 ، اساسنامه شورای یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود :

http://rc.majlis.ir/fa/law/show/136062

به استناد ماده 2 اساسنامه شورا عمده مناسبت های که سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، سازماندهی، نظارت و راهبردی در برگزاری مراسم و مناسبتهای ملی، مذهبی، سیاسی و انقلابی بدون احصاء بر عهده شوراست منطبق بر تقویم انقلاب اسلامی است.

انصافا این نهاد انقلابی همچنانکه در کلام امامین انقلاب اسلامی بر آن تاکید شده است ؛ رسالت خویش بالاخص در مواقع سرنوشت ساز تاریخ انقلاب اسلامی بخوبی ادا نموده است و جای تقدیر دارد.

اما اگر به فلسفه وجودی تاسیس این نهاد تبلیغات انقلاب اسلامی باز گردیم ؛ آیا بدون توجه به ملاحظات ذیل و تلاش هم افزا با سازمان و سازمانهای مردم نهاد،تداوم فعالیت این نهاد ارزشمند می تواند کارآ و اثربخش باشد :

1- افزایش چشمگیر و خیره کننده هجمه های نرم و پیچیده علیه انقلاب اسلامی در فضای واقعی و فضای مجازی از سوی دشمنان انقلاب اسلامی و شبکه نفوذی داخلی آنان .

2- ناهماهنگی و تنوع نقش نهادها و سازمان های دخیل در تبلیغات انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن و در نتیجه عدم انسجام جریان انقلابی در برابر دشمنان انقلاب اسلامی .

3- فعالیت های موازی بین نهادهای انقلابی و افزایش هزینه ها و در نتیجه عدم بهره وری لازم و اثربخشی متناسب با تلاش های شبانه روزی نیروهای انقلاب اسلامی .

4- رویکرد راهبردی اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با تشکیل ، آغاز فعالیت و انتصابات به ترتیب مجالس ، دولتها ، وزرا و ...از جمله حکم اخیر معظم له راجع به مجمع تشخیص مصلحت نظام و اوامر ایشان راجع به اصلاح ساختار و محتوی و نیز انجام وظایف انقلابی و همچنین توصیه های اخیر به اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری راجع به رسالت انقلابی این مجلس و ضرورت تشکیل هیات اندیشه ورزی .

5- تهدیدات نو و روزها و ماههای سخت پیش رو !

6- ضرورت نگاه نوین به نقش و جایگاه رفیع مردم و سازمانهای مردم نهاد متعهد و انقلابی در استمرار انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف متعالی آن

نگارنده با توجه به بررسی های میدانی و اطلاع کامل از تمام جوانب و ابعاد فعالیت های پیشرو در حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و بطور خاص تبلیغات اسلامی ، معتقدم می بایست :

اولا : بین شورا و سازمان یک ارتباط موثر و کارآ جهت تبلیغات انقلاب اسلامی ایجاد شود .

ثانیا : با عنایت به منویات امامین انقلاب اسلامی راجع به اسلام انقلابی و بمنظور برجسته سازی رسالت اصلی شورا و سازمان، عنوان تبلیغات اسلامی به تبلیغات انقلابی اسلامی تغییر یابد .

ثالثا : با عنایت به ماده ۲ اساسنامه و ماموریت های محوله به شورا ، این شورا بعنوان هیات اندیشه ورز بالادستی سازمان به شورای راهبردی تبلیغات انقلاب اسلامی تبدیل گردد.

رابعا : سازمان تبلیغات انقلاب اسلامی بلحاظ قانونی و تشکیلاتی تحت نظارت و راهبری ؛ شورای راهبردی تبلیغات انقلاب اسلامی قرار بگیرد .

به قلم: دکتر حسن بیارجمندی مشاور اسبق حوزه معاونت سیاسی امنیتی استانداری

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.